RSS Feed

Unde e coloana vertebrală a lui Ionuţ Popescu?

vezi toate articolele de
02 feb la 00:01 76 comentarii 2520 vizualizari.

Despre Ionuţ Popescu am scris mult. Poate prea mult. Dânsul a fost cel care, în 2005, ca ministru de finanţe, ne explica cum că taxele se plătesc singure, şi că introducând cota unică, vom reuşi  să avem în fapt încasări bugetare mai mari. Şi că va scoate la lumină economia gri. Şi că România va deveni un paradis al investiţiilor.
Evident că s-a înşelat. După 5 ani de la introducerea cotei unice, m-aş fi aşteptat ca domnul Ionuţ Popescu să fie exclusiv în mediul privat. Cel despre care spunea că va deveni miraculos în urma introducerii cotei unice. Unde îl găsim pe domnul Ionuţ Popescu după 5 ani? Surpriză. La stat! De fapt, în găsim de mai multe ori la stat. Şi la Fondul Proprietatea, şi la Eximbank – membru în Consiliul de Administraţie, ba şi la Fondul de Contragarantare. Întrebarea mea este : domnule Popescu, apostol al economiei private, de ce tânjiți după remunerații bănoase de la stat? De ce nu vă desprindeți? De ce v-aţi pus în postura în care puteţi fi numit, de răutăcioşi, fripturist sau atârnător?

Domnule Popescu, cum rămâne cu banii de la FMI? Anul trecut, îl sfătuiaţi pe şeful dumneavoastră, Boc, înşurubându-l în penibil, să spună că „nici un român nu plăteşte nici un leuţ ca dobândă pentru banii de la FMI”. Cică plătea banca naţională. Într-o emisiune la Realitatea TV, încercaţi să mă convingeţi şi pe mine de acelaşi lucru şi aţi eşuat lamentabil. BNR nu este mama mea nici a dumneavoastră. BNR este tot o entitate a statului român. Iar în privinţa finanţării directe a deficitului din banii de la FMI, cred că nu se mai pune problema să vă explic următorul aspect : deficitul ajunge să fie plătit sau finanţat din taxe şi impozite. Sau, trebuie să explic şi acest lucru?

Mă întrebam atunci : ce om de bun simţ ar minţi public şi ar deforma ştiinţa economică? Răspunsul a venit simplu : dumneavosatră, în calitate de consilier al primului ministru. Totuşi, în ce scop? Răspunsul a venit şi aici foarte simplu : v-am regăsit ca membru în Consiliul de Administraţie al EXIMBANK, la Fondul de Contragarantare şi, mai nou, director general al Fondului Proprietatea. Calităţi în care câştigaţi, din punctul meu de vedere, peste 15.000 de EURO pe lună (şi voi susţine intervalul 15.000-20.000 de EURO pe lună până când vă veţi face publice veniturile). Din câte înțeleg, salariul fostului director general al Fondului Proprietatea, Daniela Lulache, a fost de 13.000 de EURO pe lună plus alte venituri. Dumneavoastră ați declarat că nu veți câștiga mai mult decât doamna Lulache.

Nu sunt împotriva salariilor mari. Ba din contră. Doar că, pentru cei cu pregătire şi care reuşesc să lase ceva mai mult decât dâre prin instituţiile pe unde au trecut. Ce căutaţi în Consiliul de Administraţie al EXIMBANK? Dacă iubiţi atât de mult activitatea bancară, cum se face că nu v-am văzut membru în Consiliul de Adminstraţie de la BCR, sau BRD, sau Raiffeisen – bănci private, cu alte criterii de selecţie decât numirile politice? Nu v-au primit? Vocaţia dumnevoastră de bancher nu vă atrage decât la băncile cu acţionariat de stat?
Când au fost introduse declaraţiile de avere, m-am gândit la transparenţă. Probabil că la acelaşi lucru v-aţi gândit şi dumneavoastră, dar altfel. Adică să te uiţi prin declaraţie şi să vezi prin ea, pentru că ea nu conţine nimic. Dumneavosatră vi se pare în regulă ca acolo unde ar trebui să vă declaraţi veniturile din Consiliul de Administraţie de la Eximbank, să scrieţi – conform fişei fiscale? E în regulă? Pentru mine nu e. Pentru că, şeful dumneavoastră, domnul Boc, spunea anul trecut că toţi şefii de companii cu acţionariat statul, vor fi plătiţi la nivelul unui secretar de stat. Adică 4800 de lei pe lună. Şi că membrii în CA, vor fi plătiţi cu 1% din salariul şefului. Aţi fost plătit cu 48 de lei pe lună de la EXIMBANK domnule Popescu? Şi dacă da, de ce nu apare în declaraţia de avere?

Nu cred că sunteţi un fripturist. Dar aveţi o apetenţă deosebită pentru funcţiile plătite bine din bani publici. Apoi, mai daţi şi lecţii, care v-ar trimite în restanţă la orice școală economică. Exemplul cu banii de la FMI este unul. Recent, scriaţi în Capital despre „Grecia – bolnavul Europei”. Un tupeu extrem – din ciclul „mutul îi spune surdului că orbul se uită la ei”. Citez din dumnevoastră :
„Dar în ce situaţie se află Grecia? Deficitul bugetar a urcat anul trecut la 12,7% din PIB. Nu putem să nu comparăm cu România : la noi, deficitul s-a încadrat în ţinta prognozată : 7,3%”. Domnule Popescu, aveţi senzaţia că ne-am născut ieri?

Despre ce ţintă prognozată vorbim? Să vă reamintesc că primul buget pe care guvernul format din politrucii care fac parte din acelaşi partid cu dumneavoatră a fost construit pe o proiecţie de deficit de 1,7%? Iar apoi deficitul a fost majorat la 2,7%? Prin urmare, deficitul la final a fost de aproape 3 ori mai mare decât cel pe care a fost construit primul buget? Că deficitul iniţial, de 2,7% a fost revizuit la 4,1% şi apoi la 7,3%? Despre ce deficit vorbiţi?

„Anul trecut, toate agenţiile de rating au scăzut nota la purtare acordată Greciei. României nu i-a mai scăzut ratingul din 2008”. Domnule Popescu, să vă reamintesc faptul că ratingul Greciei începe cu A, iar România a fost aruncată, de politicile dumneavoastră economice, la categoria „junk” – gunoi?

Să vă reamintesc şi că anul trecut, la The Money Channel spuneaţi că România trebuie să se teamă de deflaţie în 2009? Şi vă întrebam, pe ce vă bazaţi? Iar realitatea a făcut nu numai ca România să nu aibă deflaţie, dar să aibă a doua cea mai mare inflaţie din toată Uniunea Europeană. Mă întreb, ce verigi vă lipsesc din lanţul logicii economice?

Şi pentru că a venit vorba despre deficit, să vă reamintesc că dumneavoastră aţi preluat economia ţării, în 2004, cu un buget de 1,2% din PIB care însemna la vremea aceea 737 de milioane de EURO, iar la finalul anului trecut a fost de 8,6 miliarde de EURO? În 2005 aţi fost în PNL, apoi în PLD, apoi în PDL, aţi avut de-a face într-un fel sau în altul cu partidele care şi-au pus pecetea pe politica economică a ţării. Domnule Popescu, din 2004 până în 2009, deficitul bugetar s-a majorat de la 737 de milioane la 8,6 miliarde. De aproape 12 ori. Şi dumneavoastră îi criticaţi pe greci în privinţa deficitului? Grecii care au şi autostrăzi, au şi sistem sanitar au organizat şi jocuri olimpice de vară, sunt şi în zona EURO. De ei râdeţi?
Înapoi la veniturile dumneavoastră. Până când îmi veţi spune cât câştigaţi lunar, voi susţine că aveţi peste 15.000 de EURO în fiecare lună. Asta înseamnă 180.000 de EURO într-un an. Sau, la cursul de astăzi, 250.000 de dolari într-un an. Sau 20.833 de dolari pe luna. Sau 5208 dolari pe saptamana. Sau 1040 de dolari in fiecare zi lucratoare.
Spre comparaţie, cât câştigă cei care scriu economia şi nu sunt doar vecini îndepărtaţi cu ea? Să vedem:

Ben Bernanke – şeful Rezervei Federale Americane. Câştigă anual 191.000 de dolari. Sau 15.941 de dolari în fiecare lună. Sau 3826 de dolari pe săptămână. Sau 765 de dolari pe zi. Cam râdeţi de Bernanke cu salariul dumneavoatră

Timothy Geithner – Secretarul Trezoreriei Americane – ministrul lor de finanţe. Câştiga la fel ca Bernanke. 191.300 de dolari pe an sau 15.941 de dolari pe lună. Sunteţi mai bine plătit decât şeful finanţelor SUA

Hillary Clinton – Secretarul de Stat al SUA. Câştigă 186.600 de dolari pe an. Sau 15.550 de dolari pe luna. Sau 3.732 de dolari pe saptamana. Sau 746 de dolari pe zi.

Vreţi şi un vice-preşedinte? Joe Biden – vice-preşedintele SUA. Aveţi contracte mai bune şi decât ale lui. Anual, Joe Biden câştigă 227.300 de dolari. Sau 18.941 de dolari pe lună. Sau 4546 de dolari pe săptămână. Sau 909 dolari pe zi.
După calculele mele, dumneavoastră câştigaţi mai mult decât vicepreşedintele SUA sau decât ministrul lor de finanţe. În privinţa competenţei, sincer, domnule Popescu, sunteţi extrem de departe de nivelul lor. Şi atunci, mă întreb, privind spre înălţimea funcţiilor dumneavoastră plătite şi din banii mei : unde e coloana vertebrală a lui Ionuţ Popescu?


Intra acum in joc si castiga Propriul Tau Porsche ! Gratis ! Nou nout!(P)

Vrei apartament cu gradina? Muta-te acum in Greenfield si ai gradina ta ECO.(P)

Ai auzit? Numai 3,5% dobanda la leasing!(P)

76 comments
  • 1

    Pe vremuri, Radu Soviani era un comentator pur tehnic al vietii economice pe care il urmaream cu placere. De ceva timp, adopta tonul virulent specific “antenelor” si “realitatilor romanesti”. Ce pacat ca am mai pierdut un ziarist. Poate ca parerile exprimate sunt corecte dar tonul face muzica domnule Soviani.

    Pe vremuri
    2010-02-02 04:49:21
    RaspundeRaspunde
  • 2

    In ce-l priveste pe Ionut Popescu, faptele va dau dreptate, insa tonul justitiar deranjeaza. O mica observatie, “S&P: The ratings agency cut Greece’s ratings to BBB-plus from A-minus and left the new rating on “creditwatch” negative”, deci toti gresim,

    sebastian
    2010-02-02 07:55:44
    RaspundeRaspunde
  • 3

    La Fondul Proprietatea prefer pe cineva care castiga mult dar rezolva rapid problema listarii decat pe cineva care doar castiga mult…

    Shylock
    2010-02-02 09:00:44
    RaspundeRaspunde
  • 4

    @sebastian: @sebastian: Multumes Sebastian. Eu ma refeream la asta ”(Bloomberg) — Greece had its credit rating cut one step to A2 by Moody’s Investors Service, sparking a rally in its bonds as concern eased that a steeper downgrade would make its debt ineligible as collateral at the European Central Bank. ”. Sau la asta : marketwatch.com../ (14 ianuarie) – interesant comentariul s&p : While the ratings on the sovereign continue to be based on our opinion of [Greece's] relatively high economic prosperity ….. Nu poti sa remarci tu cat de bolnava este Grecia, tu, care ai contribuit la dezechilibrul major romanesc. Iar tonul justitiar, Sebastian, provine din faptul ca acum, toti ceilalti, sunt ”prea mici” pentru noul director general.

    Radu Soviani
    2010-02-02 09:33:52
    RaspundeRaspunde
  • 5

    DOAMNE da ce se intampla la EXIMBANK ? De ce toti…. se duc acolo ? Cumnatul lui GEOANA,(20000 E venitul lunar), I. POPESCU (15000 E). AA voi sunteti inruditi cu politica. Nu va mai satura DUMNEZEU. Pe noi ne-ati facut someri iar voi va lafaiti in banii statului. Cine va mai da voua de cap ? NIMENI. Singurul vostru leac este MANIA POPORULUI ROMAN de care sigur nu veti scapa. Usor, usor…

  • 6

    @Pe vremuri: Va multumesc! Ce vremuri… cand totul parea sa mearga bine… iar ministrii gen Vosganian ii numeau pe putinii care avertizau ca va veni criza balantei de plati – piromani ai cresterii economice. Domnule, daca ar exista macar o urma de bun simt, as avea un altfel de ton. Dar cand ministrii de finante de injura, cand oamenii care ar trebui sa aiba grija de economia tarii, o ignora sau iau decizii nefericite, cu riscul de ma critica oamenii ca dumneavoastra (pentru ca nu imi propun sa ma placa lumea), ridic tonul. Exagerez tocmai pentru a fi inteles mai bine.

    Radu Soviani
    2010-02-02 09:37:37
    RaspundeRaspunde
  • 7

    @Shylock: Un raspuns exceptional Shylock. Permite-mi sa iti spun si punctul meu de vedere, care seamana. La Fondul Proprietatea prefer pe cineva care castiga corespunzator (poate fi mult), dar care atinge scopul initial (despagubirea celor abuzati de regimul comunist). Listarea este un pas spre asta. Realitatea sta in felul urmator : Fondul Proprietatea are 5 ani, si sunt 3200 de actionari. Din peste 200.000 de ”abuzati”. Cat de mult a fost atins scopul? Nemaivorbind despre faptul ca ungurii au rezolvat asta imediat dupoa 1990, in limita sumei de 75.000 de dolari.

    Radu Soviani
    2010-02-02 09:40:22
    RaspundeRaspunde
  • 8

    Desi sunteti un afurisit, nu ma pot impiedica sa observ niste concluzii corecte din partea dvs.
    Totusi, ar fi trebuit sa-l bateti la cap pe dl.Popescu pina obtineati o reactie din partea dansului. Macar pe mail, daca nu live, in emisiune.

    xploratorul
    2010-02-02 10:04:40
    RaspundeRaspunde
  • 9

    @xploratorul: Am facut toate demersurile procedurale. Si nu este prima data. Oricum, sper ca dupa emisiunea de ieri domnul director general sa publice veniturile incasate ca membru in CA al Eximbank.

    Radu Soviani
    2010-02-02 10:13:51
    RaspundeRaspunde
  • 10

    radule , tu chiar crezi ca alde bernanke sau tim traiesc din 200k pe an ??!!? te credeam om serios

    bobcat
    2010-02-02 10:41:27
    RaspundeRaspunde
  • 11

    Radu,
    Ai perfecta dreptate in ceea ce priveste persoana dl Ionut Popescu. Este cazul tipic al “tanarului din valul nou” de la care astepti cu totul altceva, dar care constati ca de fapt “s-a dedat” la practicile originare plaiurilor dambovitene (si nueste din pacate singurul)…ce nu pot sa inteleg (si sa accept) este legat de modul in care voi (Business Standard), cei care ati lansat geniala initiativa a Guvernului Privat, nu ati apasat “pana la fund” pedala pe acest concept. Consider ca prin rolul pe care il jucati (de formatori de opinie) ati fi reusit sa izolati si sa treceti intr-un con de umbra personaje ca cel evocat de tine in acest post…Eu cred ca ne-ar fi fost cu mult mai bine (ca economie / popor etc) si cu siguranta mult mai ieftin din punct de vedere al costurilor salariale cu un Gabriel Biris la Finante, cu un Valentin Lazea premier, cu un Marius Ghenea, cu un Atanasiu la Turism…(si mai pot continua si cu alte nume). Nu crezi?

  • 12

    @bobcat: Bobcat, crezi ca primesc ceva pe sub mana? :) Evident ca primesc exact atat cat declara. Doar ca, inainte si-au facut o situatie. Iar dupa, scriu o carte si castiga de 10 ori castigul anual. Sau, precum Paulson, isi fac banii ca sefi de banci de investitii inainte de a intra in guvern. Dar, prin performanta, nu numiti de guvern. Henry Paulson a intrat in Goldman Sachs in 1974, iar in 1998 era deja Chief Operating Officer. Guess what? Nimeni nu l-a numit sef la Goldman Sachs, din partea guvernului!!! Paulson (fost ministru de finante) are o avere estimata la 700 de milioane de dolari. El nu traieste din banii de la guvernul SUA, Ionut Popescu traieste din banii de la stat. Si inca bine. Nu il condamn. Dar unde sunt principiile?

    Radu Soviani
    2010-02-02 10:48:36
    RaspundeRaspunde
  • 13

    @Ciprian Bankerul: Ciprian, Ai dreptate. Oamenii pe care i-ai mentionat, si multi altii, sunt prezenti in emisiunile The Money Channel. O parte din ei sunt contributori pe standard.ro. Pe impostori – nu prea ii gasesti. Dar uite ca la turism a fost preferata Elena Udrea. Uite ca la finante a fost preferat un domn care va ateriza, ghici unde? Tot la Fondul Proprietatea. Uite ca la BNR a fost numit un vice-guvernator – Bogdan Olteanu – din aceeasi categorie ca Ionut Popescu. Si in afara de noi, cine se revolta? Ce modele sunt oamenii astia?

    Radu Soviani
    2010-02-02 10:54:20
    RaspundeRaspunde
  • 14

    @Radu Soviani: mi se pare cam idealista si naiva abordarea ta relativa la modul cum ii vezi pe ai lor !
    crezi ca alte tim si paulson cand si au inodat cozile cu alte JP , Citi , nu le iese si lor de o ciorba ca le face alora interesele ? la ei se numeste lobby , si e oficial , la noi e coruptie si se infiereaza presa ;
    astia ai nostri , mai fricosi si mai putin sofisticati fiind , o baga direct pe statu de plata direct 20 000 pe luna , da cum o dai tot nu e bine cu voi , daca e la vedere ca de ce e , daca si ar pune minimu pe economie iar nu e bine , ca iau pe sub masa …
    Problema nu e cati bani iau , ci faptul ca nu au rezultate si nu s trasi la raspundere .

  • 15

    @bobcat: Or fi inodat cozi… dar urmareu o viziune mai ampla. Cred insa ca ciorba le-a cam iesit dinainte. Problema este : cum ajungi acolo. Iar cand seful guvernului trage cu stransul curelei a il pune pe un politruc la salarii de zeci de mii, este impotiva bunului simt. Si, in fapt, ramane problema semnalata de tine : ce fac de banii astia? Efectiv, ce fac?

    Radu Soviani
    2010-02-02 11:10:20
    RaspundeRaspunde
  • 16

    Sa inteleg dl Soviani ca introducerea cotei unice este o masura gresita si ca ar trebui sa ne intoarcem la impozitul in cote progresive? Sunt deacord ca introducerea cotei unice de 16% nu a avut un “efect miraculos” de scoatere la suprafata a economiei subterane, dar totusi prin comparatie cu impozitul progresiv nu pot sa gasesc decat argumente in favoarea impozitatrii in cota unica (atragerea investitorilor, stimularea indivizilor sa castige mai mult etc.) Bineinteles simpla introducere a cotei unice nu garanteaza atragerea investitorilor decat daca acesata masura este insotita de alte masuri spre acesata directie cum ar fi investotii in infrastructura, stabilitate politica si legislativa. Domenii la care Romania nu sta deloc bine.

    Ramona
    2010-02-02 11:31:51
    RaspundeRaspunde
  • 17

    @Ramona: Nu sunt detinatorul adevarului absolut. Dar faptul ca, asa cum a fost introdusa cota unica la noi, a fost un lucru eronat, care a amplificat dezechilibrele macro, cred ca nu mai poate fi contestat. Ramona, calculele aratau ca pentru un efect neutru, cota unica ar fi trebuit sa fie de 23%. Noi, fara calcule, am introdus-o la nivelul de 16%, carpind pe ici pe colo. Rezultatul? De la un deficit anual de 737 de milioane de EURO, am ajuns la deficit de peste 8 miliarde de EURO. O parte seminifcativa din deficit este generata de proasta aplicare a cotei unice. Un salariu de peste 13.000 de EURO, ca al domnului Popescu, ar fi fost impozitat cu mai mult de 16% in cazul cotei progresive. Raspunsul scurt este urmatorul : da, cota unica a fost aplicata gresit, a fost calculata gresit, sta la baza multor dezechilbre de astazi si a faptului ca Romania nu a mai avut din ce se faca investitii de capital. In privinta intoarcerii la impozitul progresiv, da, ne vom intoarce. Deja, ne-am intors intr-o prima etapa. Pe langa 16%, impozitam dividendele cu 16%, punem CAS-uri pe tot soiul de venituri, accizele s-au majorat si para-majorat. Tot ce s-a cheltuit pentru senzatia de bunastare, s-a chelutit pe deficit, nu din venituri generate de sistemul fiscal. Impozitele locale se majoreaza. Avem o fiscalitate vraiste.

    Radu Soviani
    2010-02-02 11:40:23
    RaspundeRaspunde
  • 18

    @Radu Soviani: exact asta era ideea, nu pot fi modele de urmat (udrea, pogea, vosganian, olteanu etc) si tocmai de aceea atitudini taioase ca cea din acest post ar trebui sa apara cu fiecare prilej (pe sticla la Money Channel, la Realitatea, pe net etc), si totodata sa fie promovati insistent (gen picatura chinezeasca) adevaratii profesionisti, pesoane care din bun simt prefera sa ramana departe de aceasta mocirla. Tb sa-i obisnuim pe cei din fruntea institutiilor publice cu ideea ca trebuie SA RASPUNDA pentru actiunile lor si sa-si JUSTIFICE existenta in pozitia respectiva. Mi-as dori ca auditul pe care Banca Mondiala / Comisia Europeana intentioneaza sa-l faca aparatului public din Romania sa faca referire si la performantele acestor somitati ce se regasesc printr-o multime de Consilii de Administratie (oare stiu vesticii ce somitati avem aici??? :) ) …

  • 19

    Sunt deacord nu faptul ca modul actual de aplicare a cotei unice trebuie schimbat, pornind de la impozitarea dubla (venituri, dividende).
    Dar ceea ce nu pot intelege este de ce trebuie sa “pedepsim” un om doar pentru ca el castiga mai mult? De ce trebuie sa il descurajam sa castige mai putin? Nu vreau sa ma refer aici la dl Ionut Popescu ci la principul eronat al cotei progresive. Un om cu un venit mai mare nu beneficiaza mai mult de serviciile publice sau de alte beneficii, dar totusi el trebuie sa “plateasa” mai mult. De ce?

    Ramona
    2010-02-02 11:52:24
    RaspundeRaspunde
  • 20

    @Radu Soviani: Domnule Soviani, ma tem ca nu ati inteles. Eu ma refeream la brand-ul Soviani, care reusea sa stea drept in peisajul trustului din care face parte. Acum, prin discurs, deveniti parte a celor care va finanteaza activitatea, adica va pierdeti brand-ul.

    Consecinta va fi ca, exagerand putin, la un moment dat se va gasi un coleg mai tanar care sa se ia de coloana Dvoastra vertebrala.

    Ca iesire, daca imi permiteti, propuneti solutii de viitor (la urma urmei politicienii pot invata de la oameni pregatiti ca Dvoastra) si lasati deoparte tonul agresiv, care nu va sta bine nici la TV si nici in presa.

    Ramaneti un tip elegant si toata lumea va va respecta opinia. Pe trecut si pe greselile unora care au fost la putere toti suntem experti.

    Promit sa va citesc articolele in continuare si sa va critic din cand in cand sper sa nu va deranjeze.
    :-)

    Pe vremuri
    2010-02-02 11:53:10
    RaspundeRaspunde
  • 21

    @Ramona: Cred ca tehnic, asta se numeste solidaritate sociala. Ea exista oricum. Uite la porcaria asta de pensie minima de 350 de lei, pentru cei cu pensii mai mici. Este o mare porcarie! Nu e vorba de nici o pensie. Acei oameni nu au contribuit la bugetul de pensii. Ceea ce trebuie ei sa primeasca este ajutor social. Din bugetele locale, nicidecum din bugetul de pensii care si asa este megadeficitar. Ok, sa dea primariile ajutorul minim de 350 de lei, dar nu din contributia mea la bugetul de pensii. Apoi, sa presupunem ca domnul Ionut Popescu are venituri lunare de 20.000 de EURO. La care plateste impozit pe venit de 3200 de EURO. Ii pest 16.000 de EURO, mai mult decat suficient pentru a se trata la Viena daca are o problema medicala. De fapt, i-ar ajunge si daca ar castiga doar 10.000 de EURO net. Cel care are salariul de 2000 de lei, ramane cu vreo 1600 de lei. Din care trebuie sa traiasca. Daca vreo problema medicala mai grava, este condamnat la moarte, pentru ca nu are banii necesari pentru un serviciu medical de calitate. Iar in loc ca, cateva mii de EURO din banii alocati domnului Popescu sa mearga spre sistemul sanitar romanesc, merg la dansul. Care, daca dansul are o problema, merge la Viena. Simplu nu? problema domnului Popescu este rezolvata. A celor cu venituri mici, nu. ei sunt condamnati. Iar in cazul urgentelor, inclusiv cei cu venituri mari sunt condamnati, pentru ca, spre exemplu au nevoie de un medicament, si nu il gasesc in spitale, pentru ca nu sunt bani sau ei sunt gestionati prost, tot condamnati raman.

    Radu Soviani
    2010-02-02 12:01:02
    RaspundeRaspunde
  • 22

    @Pe vremuri: Multumesc. Nu ma deranjeaza critica atunci cand ea este motivata si rezonabila. Cand nu e pornita din rea credinta. Apreciez. Credeti-ma, tentatiile asupra coloanei mele vertebrale au fost multe. Le-am rezistat. Si de aceea sunt in postura de a vorbi despre altii. Voi reflecta asupra tonului. Insa, sa stiti, intotdeauna am spus ceea ce cred. Si voi continua sa fac asta. Sugestia dumneavoastra fina legata de finantari si pozitiile mele este totalmente deplasata. Daca vreodata vor exista motive ca cineva sa se ia de coloana mea vertebrala (ceea ce nu vreau sa sa intample), atunci nu voi putea sa fac decat ce face Ionut Popescu – sa ma oftic si sa inghit in sec.

    Radu Soviani
    2010-02-02 12:06:35
    RaspundeRaspunde
  • 23

    @Radu Sunt deacord cu argumentarea dvs., si intradevar poate ar fi mai eficient un sistem progresiv daca as fi siguri ca acei bani in plus impozitati de la dl. Popescu ar merge spre investitii in sanatate, invatamant etc., si nu spre alte buzunare. Aici e problema.

    Ramona
    2010-02-02 12:17:19
    RaspundeRaspunde
  • 24

    @Radu Soviani: Nu cred ca “Ionut Popescu traieste din banii de la stat”, dupa cum nici tu nu crezi asta. Nu-l apar dar exagerez pt a sublinia: daca toti demnitarii/decidentii si-ar fi facut banii ca IP, lucrurile acum ar fi ceva mai clare

    Shylock
    2010-02-02 12:19:54
    RaspundeRaspunde
  • 25

    @Shylock: Shylock, ba chiar cred ca traieste din banii de la stat. Nu cred ca este DEPENDENT de la banii de la stat, dar cred traieste din cei 20.000 de EURO pe luna extraordinar de bine, in timp ce restul de bani ii economiseste sau ii investeste in altceva. Nici nu mai conteaza. Eu nu stiu cum si-a facut banii Ionut Popescu, stiu doar cum spune ca si i-a facut. Mai stiu si ca investitiile bursiere pot fi mai profitabile atunci cand Parlamentul se joaca arbitrar cu pragul la SIF-uri. Si mai stiu si ca cine ar informatia, are puterea. Si mai stiu deasemenea ca e usor sa ai principii cand ai devenit deja bogat. Mai greu e sa le ai de la inceput.

    Radu Soviani
    2010-02-02 12:25:12
    RaspundeRaspunde
  • 26

    @Ramona: Intr-adevar, aici e problema : aducerea banilor si gestionarea lor eficienta. Sincer, as prefera ca statul sa imi ia 3% in plus ca impozit, dar sa ajung in 4 ore la granita, nu in 9. As prefera inca 1% in plus, dar sa nu mai fac doua ore de la Comarnic la Predeal. Si as prefera ca atunci cand cineva are nevoie de un medicament sa poata fi gasit in spitale. As prefera multe.@Radu Soviani: @Radu Soviani:

    Radu Soviani
    2010-02-02 12:27:40
    RaspundeRaspunde
  • 27

    Domnule Soviani, tot respectul. Articolele dvs sunt intr-adevar deosebite.

    Si ca sa raspund unor remarci din comentarii, pe mine putin ma intereseaza cine va finanteaza activitatea (la urma urmei, se asteptau sa o faceti voluntar?) atata vreme cat ideile dvs concorda cu ale mele.

    Tine-ti-o tot asa.
    Viitorul apropiat al romaniei va fi consistent din punct de vedere al evenimentelor economice. Negative.

    Bebi
    2010-02-02 13:09:31
    RaspundeRaspunde
  • 28

    Ionut Popescu este doar profitor care incearca sa isi acopere gaurile in bugetul personal, generate de lipsa de viziune economica.L-a luat un pic valul in 2007 si 2008 cand s-a visat un renumit broker si a cumparat la greu SIF-uri pe care le-a vandut apoi in gaura.Problema este ca banii lui erau de fapt banii …..bancilor asa ca….Sa nu ne mire daca respectivul economist Ionut Popescu va beneficia de niste bonusuri enorme pentru listarea fondului Proprietatea si pentru semnarea efectiva a contractului cu F.Templeton.Verificati si va veti convinge.Miza cea mare o reprezinte aceste bonusuri si nu salariul.Ala este maruntis…Cat despre coloana vertebrala???Nu are asa ceva.Care este diferenta intre Ionut Popescu care a cumparat actiuni FP pe o piata paralela de la batrani beneficiari ai retrocedarilor si tiganii care vindeau si cumparau in anii 90 certificatele de proprietate ale lui Vacaroiu, tranzactii efectuate prin cele mai intunecate cotloane ale pietelor???Nu cred ca sunt mari diferente.

    Darius
    2010-02-02 13:11:36
    RaspundeRaspunde
  • 29

    felicitari pentru articol. este o demagogie uimitoare. in conditiile in care vorbim de pensii nesimtite, salarii nesimtite ar trebui sa vorbim si despre cumul de functii nesimtite. daca mai demascati 99 astfel de privilegiati ajungem la “economiile” facute la buget prin cele 100.000 de disponibilizari.

    cristian socol
    2010-02-02 13:24:55
    RaspundeRaspunde
  • 30

    Radu,

    Desigur salarul lui Ionut Popescu e revoltator. Dar nu neaparat in raport cu ce economie stie el sau ce declaratii face. Toti spunem prostii din cand in cand, ba uneori le mai comiti si tu, nu din nestiinta si cred ca din cauza debitului verbal. Ceea ce cred eu este ca in mod cert banii aia multi nu-i incaseaza doar Ionut Popescu. Saracu redistribuie la partid. 5000 colo 2000 in partea cealalta…banuiesti cum se face. Si madam Lulache facea probabil la fel. D aci si tupeul nesimtit
    . Oamenii se stiu acoperiti.

    Alex
    2010-02-02 15:44:54
    RaspundeRaspunde
  • 31

    In primul rand Dl. Popescu pare un soricel de biblioteca, care probabil a studiat mult, a citit, dar nu are “stofa” …pare un tocilar pus mai degraba pe jumulit decat pe faptul de a face efort ca sa aplice ce a invatat…probabil e mai simplu asa…
    Dl. Soviani pare dezghetat, bun cunoscator al economiei romanesti..si nu numai .
    In perioada anterioara 2008 , Romania incepuse sa se ridice, putin dar vizibil ( masini, case, consum,inflatie, etc) . Acum este greu sa mentimen acel nivel, sau sa-l ridicam . Cred ca e necesar sa fii psiholog, sociolog si mai ales filozof ca sa faci economie cu adevarat . Ca sa intelegi ca in joc mai intra si oamenii, nu numai burtile lor, mai intra si politica (interna / externa)…
    Economie nu inseamna numai cifre si statistici si alte “microtehnologii”, inseamna si ceva mult mai mare,”macro”, global…si din pacate asta nu am observat la Romania, si nici la economistii locali… Izvorul datator de “viata” numit economie , curge greu acum, dar poate cu ceva cash , cu creditare isi va reveni…sper sa stiti si de gluma, fara umor un economist pare ridicol…
    Dl. Soviani pare dezghetat, destept, poate ar fi bine sa-l vedem odata ceva prin guvern, sunt curios sa vad cum poate imbunatati mediul economic, pentru ca taxele si impozitele se bazeaza pe bunastarea contribuabililor , deci e un cerc vicios stat-contribuabil-stat….e un puzzle greu ,dar as fi curios sa vad ce masuri ar aplica…mentionez ca provin din mediul privat si cunosc multe din hatisurile acestui sistem romanesc….e un puzzle mortal :-)

    ialus
    2010-02-02 15:55:54
    RaspundeRaspunde
  • 32

    Radule, nu uita traseul lui Ionut. A inceput in media. De business. Apoi, clic. Din bvb (ca nu merita majuscule) in bani publici. 99,9% din cititorii lui sau ai tai (si ai mei, dar sunt putini si nu se pune la statistica) ar face la fel: s-ar agata de orice sa aiba un venit mai mare decat a celor mentionati de tine.
    Fata de tonul acid, ar fi o singura remarca, si anume ca pare o problema prea personala. Daca aceeasi virulenta o ai pe sticla nu incerca s-o codezi in mesaje scrise. Nu e ok.
    Spor!

  • 33

    Stimate Domnule Soviani,

    Dati dovada de o aroganta si un ton zeflemitor incredibil. Si paradoxal…rationamentele dvs…sunt mai mult decat niste sofisme..cred ca stilul lui Brucan de la Scnateia din anii 50..v-a marcat in mod deosebit…a si poate il intrebati pe cineva cine a cheltuit 4 miliarde de euro in 3 luni de zile….sunt sigur ca veti construi un sofism frumos…

    lawyer
    2010-02-02 16:27:21
    RaspundeRaspunde
  • 34

    Nu cred ca are importanta cine este personajul principal in articolul dumneavoastra, intamplator el este Ionut Popescu, ar fi putut sa fie altcineva sunt atat de multi si in atat de multe locuri incat mie chiar imi este indiferent despre cine ai scris. Marea problema este coloana vertebrala a fiecaruia dintre noi, dar nu stiu de ce, traiesc cu impresia ca in loc de sange in vene ne-a fost introdus in ultimii 20 de ani acid sulfuric si incet incet sistemul nostru osos a fost distrus pana la ultimul oscior care mai incerca sa tinda spre verticalitate. Domnule Radu Soviani, va provoc! Daca dumneavoastra descoperiti o persoana care a ajuns intr-o functie remunerata de la bugetul de stat si a reusit sa isi pastreze verticalitatea si sa isi indeplineasca sarcinile de serviciu fara a aduce atingeri eticii si deontologiei profesionale eu ma voi inclina in fata dumneavoastra cu cel mai mare respect, iar persoana pe care o veti deseman va deveni modelul meu de urmat in viata si voi face tot posibilul sa o promevez cat mai mult in orice imprejurare. Insa raman sceptic, nu cred ca veti reusi sa gasiti pe cineva, orice om intrat in sistemul bugetar care are intentii bune si verticalitate are doar doau variante:1. sa fraternizeze cu cei pe care ii gaseste deja acolo si sa isi paiarda orice urma de buna intentie;2. sa plece din sistem pana nu e prea tarziu pentru a fi compromis. Sper sa ramaneti mereu la fel de incisiv si sa ridicati tonul chiar si atunci cand altii va cer sa fiti mai calm.

    I C Nica
    2010-02-02 16:37:01
    RaspundeRaspunde
  • 35

    @Bebi: Multumesc pentru aprecieri. Intotdeauana am spus ceea ce cred si voi continua asa. Sigur, multora nu le convine. Sigur, unii ar prefera sa tac. Dar, ma revolt ca om, ca simplu cetatean. Si, din pacate, am o multime de motive. Daca toata lumea tace malc, atunci nu vom asista decat la o persistenta a mediocritatii care se manifesta in Romania, la nivel decizional.

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:02:58
    RaspundeRaspunde
  • 36

    Am cunoscuti care au contracte cu statul. Toti se opun privatizarii bancilor de stat. De fapt, cam toata lumea care profita de pe urma statului, doreste ca statul sa pastreze cit mai mult din economie. Motivul este, cica, patriotic: nu putem sa lasam capitalul strain sa comande in economia noastra!

    De fapt, de ce mai exista banci de stat? s-a dovedit statul mare bancher? Sau, dimpotriva, o multime de banci de stat au dat faliment pentru ca au dat imprumuturi la comanda politica? In special in timpul guvernului Vacaroiu. Dar si de atunci incoace, jaful a continuat, sub forma “angajarilor” pe criterii politice, si pe salarii mult mai mari decit in orice tara.

    Institutiile financiare de stat ar trebui desfiintate cit mai repede. Iar “fondul” Proprietatea – ce mai e si prostia asta? la ce foloseste pina la urma? ce functie reala mai indeplineste?

    little cicero
    2010-02-02 17:03:10
    RaspundeRaspunde
  • 37

    @Darius: Ai perfecta dreptate. Voi urmari situatia bonusurilor pentru semnarea contractului. Din cate stiu eu, toate aprobarile pentru desemnarea Franklin T. ca administrator sunt gata din octombrie. Guvernul condus se seful directorului general de la FP a tergiversat asta. Acum, vin si sunt apostolii dreptatii, ingerii de pe dric. Pana la urma, in 5 ani, Fondul are mai putin de 3200 de actionari. Asta este rezolvarea abuzurilor?

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:05:21
    RaspundeRaspunde
  • 38

    @cristian socol: Multumesc Cristina. Culmea este ca ei sunt cei care tipa : JOS CU SALARIILE NESIMTITE! De fapt, vor jos cu ALTII care castiga aceste salarii nesmitite. Ca sa vina in locul lor.

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:06:40
    RaspundeRaspunde
  • 39

    @cristian socol. Scuze Cristian! Am scris numele gresit!

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:07:52
    RaspundeRaspunde
  • 40

    @Alex: Diferenta este ca eu daca spun prostii, platesc cu credibilitatea. Daca un consilier al primului ministru spune ca nici un roman nu plateste dobanda pentru banii de la FMI, el cu ce plateste? Cu avansarea la Fondul Proprietatea? Cu numirea in CA al EXIMBANK? Cu numirea in CA la Fondul de CONTRAGARANTARE? Cu toate simultan?

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:09:07
    RaspundeRaspunde
  • 41

    @ialus: Mai am enorm de invatat. Numeste-ma idealist, dar oamenii din guvern sau institutii apropiate trebuie sa fie extrem de bine pregatiti. Tii minte doamnele din conducerea ARIS (Agentia Romana pentru Investitii Straine) care se dadeau in gat pentru pachete de KENT si pentru asternuturi primite ca foloase necuvenite…. Astia sunt tinerii promovati? Sau tanarul Bodu, care habar nu avea sa completeze o factura? Sau tot soiul de alti tineri? Cand ajungi in guvern trebuie sa fi extrem de bine pregatit. Cand eram eu mic, un director general dintr-un minister era o somitate. Acum, toate fatzele si toti politrucii sunt ba directori, ba directori generali, ba ministrii. Nu face parte din sistemul meu de valori

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:12:23
    RaspundeRaspunde
  • 42

    @cb: Multumesc pentru mesaj. Putin imi pasa daca lumea considera ca am ceva personal cu domnul Ionut Popescu. Da, am ceva personal cu toti cei care ajung pe criterii politice si nu in urma competentelor in anumite functii, sinecuri, extrem de bine platite. Am intrebat-o ieri in emisiune si pe doamna Lulache – care a fost principalul contracandidat cand a fost dansa numita????? Dar al domnului Popescu???? Care a fost??? Domnul Pogea??? Nu am primit raspunsuri rezonabile. Ma asteptam ca macar vreun vice-presedinte roman de pe la Deutsche Bank, sau Barclay’s… de ce sunt aceeasi?

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:15:37
    RaspundeRaspunde
  • 43

    @lawyer: Mi-e greu sa descifrez logica dumneavoastra. Bateti la guvernul Tariceanu, cel care a ridicat deficitul in 3 luni de la 2% la 5,3%? Ati uitat ca domnul Popescu a fost locotenentul lui Taricenau cand au facut vraiste fiscalitatea din Romania? Despre Brucan… sunt convins ca l-ati cunoscut mai bine. Eu unul nu l-am cunoscut deloc. Oricum, apreciez apetenta dumneavoastra pentru Scanteia. Va defineste.

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:18:01
    RaspundeRaspunde
  • 44

    @I C Nica: Multumesc pentru aprecieri. Exista nume. Nu vreau sa le fac publice. Cei care minimizeaza numarul compromisurilor. Scriam in urma cu 3 ani ceea ce cred despre mediocritatea celor care conduc Romania. Uite aici : curierulnationa../

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:21:46
    RaspundeRaspunde
  • 45

    @little cicero: Pai scopul FP ar trebui sa fie cel initial : despagubirea celor abuzati de regimul comunist. Vreo 200.000. Cati actionari are FP? 3200? Adica, au rezolvat 1,5% din total? Wow! In 5 ani? Din nou, Wow!

    Radu Soviani
    2010-02-02 17:23:07
    RaspundeRaspunde
  • 46

    [...] Centrale a Ungariei, András Simor care are un salariu lunar de 29000 de euro.*vezi materialul “Unde e coloana vertebrală a lui Ionuţ Popescu?” de Radu Soviani, 2 feb 2010 Ai auzit? Numai 3,5% dobanda la leasing!(P) Pana la 10 casute [...]

  • 47

    Felicitari pentru articolele pe care le scrieti! Sunt realiste si intotdeauna bine argumentate. Nu va mirati de atitudinea lui Ionut Popescu pentru ca nu este capabil sa se ridice la nivelul dvs. nici macar in visele lui…, si atunci de ce sa poarte o discutie?…, Este doar o “lipitoare” ca multi alti, ce isi mascheaza incompetenta cit mai bine….

    Nicoleta
    2010-02-02 19:24:47
    RaspundeRaspunde
  • 48

    D-le Soviani,cu coloana dvs insa ati bagat in faliment un ziar,Business Standard,care incepuse bine. Dupa ce l-ati condus cateva luni a intrat in faliment. Daca-mi amintesc bine,IP a avut un mare succes atunci cand conducea ziarul Capital.Si e vorba de sectorul privat,chiar de o multinationala. In afara ca ati falimentat un ziar,ce succese ati avut dvs ?

    sorin
    2010-02-02 22:21:32
    RaspundeRaspunde
  • 49

    @sorin: Atata poti? Draga Sorine, sa iti reamintesc ca scrii acest comentariu in standard.ro care reprezinta continuarea ziarului Business Standard in mediul on-line, urmare a deciziei patronatului de a nu mai investi in industria print? Sa iti amintesc si ca am fost 4 luni redactor sef? Nu, nu iti amintesc. De fapt, stii ceva? Din cauza mea s-au inchis toate ziarele trustului realitatea-catavencu. Si Ziua si Gardianul si Cotidianul. Toate s-au inchis din cauza mea. Mai mult, Bear Stearns a fost preluata de JP Morgan tot din cauza mea. Lehman Brothers s-a prabusit tot din cauza. Si nici Ford nu s-a simtit prea bine. Comentariul tau imi arata ca nu ai inteles efectiv nimic.

    Radu Soviani
    2010-02-02 22:50:57
    RaspundeRaspunde
  • 50

    Draga Radu,dar vad ca nu aplici aceeasi unitate de masura. Il acuzi pe IP pt tot ce s-a intimplat in finantele romanesti si multi ani dupa ce el nu a mai fost ministru (doar pt ca facea parte din nustiuce partid),in schimb tu nu ai taria (coloana vertebrala?) sa-ti asumi ca sub conducerea ta directa,singura data cand ai condus si tu ceva,ai bagat ziarul in faliment. Nu ti se pare ca ceva nu e in regula ? Ironiile din raspunsul tau sunt deplasate. Eu te-am intrebat doar ce succese ai avut tu,in afara de falimentul despre care vorbim .

    sorin
    2010-02-03 00:29:32
    RaspundeRaspunde
  • 51

    Merci pentru raspuns Radu.Mai am o propunere: de ce nu organizezi o dezbatere pe tema programului Prima Casa.Tot aud de ridicarea plafonului de 60.000 de euro dupa 14 feb.Acest lucru nu va duce decat la o scumpire a locuintelor.De ce nu se procedeaza ca in Spania ????Statul pune la dispozitie terenul gratuit in schimbul parterului pe care il poate inchiria cu destinatie spatii comerciale.Sunt atatea terenuri ale unor unitati militare in care exista utilitati tot ceea ce este nevoie pentru dezvoltarea unui ansamblu rezidential.Eu unul as organiza licitatii pe baza unui caiet de sarcini bine definit pentru constructia de apartamente la rosusau semifinisate.Cine ofera pretul cel mai mic …il declar castigator.Finantarea se poate asigura din fondurile alocate de banci pentru programul Prima Casa pe etape ale realizarii constructiei.As numi o echipa din cadrul Inspectoratului de stat pentru constructii care sa certifice calitatea si stadiul realizarii lucrarilor si in functie de aceste certificari as efectua platile catre constructor.Avantaje: as cobora pretul apartamentelor la un nivel de max 300 de euro /mp(nu uita ca statul pune la dispozitie gratuit terenul in schimbul parterului pe care il va inchiria iar apartamentele sunt semifinisate ).Transferul dreptului de proprietate se poate face in mai multe variante mai mult sau mai putin complicate .
    -se dezgheata piata constructiilor
    - se pun in circuit terenuri care in momentul de fata nu produc nimic
    -se constituie un fond de spatii comerciale la dispozitia statului care fie este vandut , fie genereaza chirii
    -se satisface o nevoie sociala imensa
    - dam de lucru efectiv unor angajati ai statului care sincer…freaca duda.Daca ai sa mergi la Ploiesti vei gasi in cadrul ac cladiri:

    1)Inspectoratul de stat pentru constructii
    2)Inspectoratul regional pentru constructii
    3)inspectoratul de stat pentru constructii al mun Ploiesti
    Denumirile sunt aproximative insa crede-ma sunt “3 Marii cu aceleasi palarii” in cadrul fiecarei institutii existand fireste un director, 2 dir adj, un contabil sef samd…Merita vazuta situatia.Fiecare institutie are la intrare propria placa/reclama.Eu unul promit ca daca ajung la Ph am sa fac o poza spre a ti-o trimite.

    Darius
    2010-02-03 01:34:00
    RaspundeRaspunde
  • 52

    @Radu Soviani: Vad ca de Washington Mutual si Northern Rock ai uitat deja! Ce memorie scurta ai, Domnule Soviani! Pe toate le-ai bagat in faliment! Chiar si pe Enron, daca stau sa ma gandesc. Pe futures, cand erai mai mic! Serios acum: nimeni din piata nu crede ca esti “groparul” ziarului. Ar fi absurd. Piata insemnand presa si non-presa. Insa cred ca virulenta la adresa lui IP este gresit directionata.

    Shylock
    2010-02-03 08:32:17
    RaspundeRaspunde
  • 53

    @Darius: Suna interesant! As face o dezbatere pe tema prima casa saptamana viitoare. Daca doriti sa participati la emisiune, trimiteti-mi datele dumneavoastra de contact la themoneyshow@tmctv.ro.

    Radu Soviani
    2010-02-03 09:35:07
    RaspundeRaspunde
  • 54

    @Shylock: Da… am uitat sa zic de Worldcom, Parmalat, HBOS… Virulenta este la adresa unei anumite atitudini care pe scurt suna asa : am fost la butoanele economiei asteia, nu am facut nimic bun, in mare, nu inteleg fenomenul, iar acum, in loc sa uit de sectorul guvernamental castig 20.000d de EURO pe luna de Fondul Proprietatea, Eximbank, Fondul de Contragarantare. Shylock, de ce nu EXCLUSIV in sectorul privat? Si, inca o data, care a fost contracandidatul direct al lui Ionut Popescu? De ce tocmai dansul aici?

    Radu Soviani
    2010-02-03 09:43:53
    RaspundeRaspunde
  • 55

    Multumesc pentru invitatie Radu dar nu sunt adeptul aparitiei la tv .Prefer o dezbatere pe subiectul Prima Casa aici sau pe un alt blog pentru a incerca sa imbunatatim acest program dupa care tu sa gasesti cea mai buna solutie pentru concretizarea acestor idei:fie in cadrul unei emisiuni tv, fie prin atragerea unui partid pentru a ne face loby in favoarea variantei de program pe care o gasim sau orice alta varianta.

    P.S.1Mi-am pus o intrebare citind dialogul dintre tine si Shylock.Crezi oare ca in contractul de management dintre FP si Ionut Poescu sunt criterii de performanta ???Numai ce am citit ca FP si-a bugetat pentru 2010 un profit de vreo 6-7 ori mai mic decat in 2009(sub mandatul Dnei Lulache).Departe de mine ideea de a o apara pe Dna respectiva insa eu personal sunt obisnuit cu criterii de performanta din ce in ce mai ridicate.Sunt de acord ca in 2009 FP si-a vandut participaiile minoritare la unele societati gen Electrica dar….profit de 6 -7 ori mai mic????Halal performanta.Daca un director numit politic sau un ministru ar raspunde cu averea personala pentru anumite greseli sau ilegalitati comise jur ca nu as comenta nimic.Dar un administrator la o soc comerciala raspunde personal in timp ce un min ca Videanu …administrator ” peste mai multe soc comerciale isi permite sa faca orice deoarece legea raspunderii ministeriale il protejeaza.Acelasi lucru si pentru Dnul Ionut Popescu.De ce sa nu aplicam la nivel national principiul “ai gresit…platesti “????
    P.S.2 O idee pentru o alta emisiune :disparitia microintreprinderilor.Eu am o micro pe care imi luam o parte a salariului deoarece lucram pe contract de management .Pe microintrep respectiva aveam angajata o “termita” ai carui parinti au suf de multi bani incat sa nu fie angajat ci doar sa “frece ” masinile personale ale familiei.Ce am sa fac???Am sa il dau afara.In plus nu imi deduceam nimic(nu bagam cheltuieli desi erau facut in interesul firmei) deoarece plateam 3 % impozit pe cifra de afaceri.Nu bagam cheltuieli din comoditate deoarece fie trebuia sa merg la nu stiu ce casa sa imi dea factura ptr cumparaturi din hyper fie sa completez foaie de parcurs pentru benzina fie alte motive .Ce am sa fac???Am sa imi bag toate cheltuielile astfel incat pe langa impozitele pe profit/divid pe care nu am sa le mai platesc am sa imi deduc si TVA -ul aferent.Frumos nu???Si uite asa rezistam “deratizarii” Guv Boc, nu???Stiu de pe acum solutia pe care o va adopta.Va mai face inca un “comitet interministerial” de modificare a bazelor contabilitatii astfel incat sa nu iti deduci nimic dar sa platesti profit maxim .Urmarea acestor masuri??In Romania vor ramane doar societatile de prelucrare a rahatului.Stii vechiul proverb romanesc, nu???

    Darius-Catalin V
    2010-02-03 16:37:23
    RaspundeRaspunde
  • 56

    @Darius-Catalin V: Da, este inca o idee foarte buna. Voi face saptamana viitoare o astfel de emisiune, pentru micro-interprinderi. Cazul tau este unul scoala. Mai exista motive pentru care statul in fapt, va pierde bani, in loc sa adune mai mult. O sa il intreb diseara pe Vladescu, la Realitatea. Sau vineri seara, la mine la emisiune (a promis ca va veni…). Voi detalia. Multumesc.

    Legat de criteriile de performanta… as vrea si eu sa vad primul manager care raspunde cu averea personala. Pogea, pentru ca nu a dat sporurile judecatorilor, le da de la el din buzunar? Boc, pentru ca nu dat oameni afara fara respectarea legii, plateste de la el? Baietii astia vorbesc despre legea raspunderii fiscale, cea care le-ar permite doar 2 rectificari pe an… Cine sunt baietii astia? Aceeasi care au facut pana acum 4 rectificari in fiecare an? Cum platesc ei?

    Radu Soviani
    2010-02-03 17:11:57
    RaspundeRaspunde
  • 57

    [...] Centrale a Ungariei, András Simor care are un salariu lunar de 29000 de euro.*vezi materialul “Unde e coloana vertebrală a lui Ionuţ Popescu?” de Radu Soviani, 2 feb 2010 Ai auzit? Numai 3,5% dobanda la leasing!(P) Post publicat in [...]

  • 58

    @ Radu Soviani
    Va citesc comentariile si va urmaresc emisiunea de aproximativ 6 luni. Apreciez si vrea sa va felicit pentru calitatea argumentelor si pentru felul in care raspundeti (tot argumentat)comentariilor. Inca sper ca o sa vad aceste lucruri si la Ionut Popescu, dar ma tem ca ii lipsesc. Iau ca exemplu ultimul sau editorial din Capital “Aur, cianura si ONG-uri”, unde argumetele lipsesc cu desavarsire, iar raspunsurile la comentarii nu cred ca sunt posibile.
    Sa nu va schimbati!

    andrey
    2010-02-04 14:45:07
    RaspundeRaspunde
  • 59

    Coloana vertebrala a majoritatii politrucilor zilelor noastre se poate regasi pe la coccis;cu acel rest de coloana vertebrala reusesc ei sa se agate de slujbele bine remunerate de la buget .

    gheofarmer
    2010-02-06 14:12:59
    RaspundeRaspunde
  • 60

    Radu; atunci cand a iesit basescu am vomat toata noaptea.Mai vrei sa adaug ceva?

    Zobar Rromanul
    2010-02-06 15:35:49
    RaspundeRaspunde
  • 61

    Buna ziua, domnule Soviani, il cunoasteti pe Ilie Serbanescu, tizul dvs, in ceea ce priveste comentariile legate de ce trebuie sa faca guvernul? Dupa ce a comentat de pe sticla a ajuns in guvern si si-a rupt capul, cred ca ati pati la fel. Singura scuza ar fi ca in guvern sunt interese si ca fiecare trage in directia sa.

  • 62

    @RA: Buna ziua Domnule RA. Da, il cunosc pe domnul Serbanescu…. o fi drept ce spuneti dumneavoastra… dar articolul de fata nu analizeaza activitatea domnului Serbanescu… Dumneavoastra spuneti ca dupa ce domnul Serbanescu a ajuns in guvern, si-a rupt capul. Discutabil. Ceea ce nu este insa discutabil este ca dupa ce domnul Ionut Popescu a ajuns in guvern, ne-am rupt noi capul. Nu si dansul. Repet, domnia sa, apostolul economiei private neinterventioniste castiga in jur de 20.000 de EURO pe lunadin 3 surse de la stat : Fondul Proprietatea, Eximbank, fondul de contragarantare. Eu atat am de spus.

    Radu Soviani
    2010-02-08 13:01:04
    RaspundeRaspunde
  • 63

    este tot mai clar ca la TMCTV se lucreaza al comanda de sussi d-ul siviani doar confgirma asta. am vazut emisiunea la care a participat lulache in care soviana statea ca iedutzul cand defapt din “femeia de serviciu” lulache trebuia muscat, dar cum d-ul soviani nu musca decat din cei care strica apele celor care il platesc a lasat-o sa se face de ras in emisiune pe d-na lulache.
    nu vi se pare ciudat ca avem probleme doar cu salariul d-lui popescu care are timp sa faca ceea ce a promis. pe cand cu salariul celei care n-a facut nimic nu avem nici o problema ???? oare de ce? pentru mine e evident de ce. departe de mine gandul de a lua apararea d-lui popescu pe care nu il mai respectg demult. dar cand evidentele sunt atat de clare trebuie sa reactionezi si aspua catzelusilor care latra doar catre cine l,e spune stapanul.

    lucian
    2010-02-08 14:43:31
    RaspundeRaspunde
  • 64

    Domnule Soviani, va propun un exercitiu. Sa incercati sa va dati seama de irelevanta discutiei referitoare la banii de la stat pe care ii incaseaza un asa-zis apostol al economiei private, la lipsa totala de coloana vertebrala a celor care accepta orice pentru un castig financiar si la multe alte framantari ale chinuitului nostru cotidian, privind lucrurile intr-un cu totul alt context.

    Acest context, deocamdata doar teoretic, pe care vi-l propun este fundamental diferit fata de cel la care ne raportam cu totii zilnic. Diferenta esentiala pe care se bazeaza consta in renuntarea la principiul primordial pe care este construita economia de piata, si anume raritatea resurselor. Stiu, discutia este foarte ampla si pare cam abrupta aducerea ei in discutie aici. Insa sper ca v-am trezit interesul si va invit sa aflati mai multe lucruri despre subiect urmarind documentarul Zeitgeist Addendum.
    video.google.ro../
    Presupun ca nu l-ati vazut, din moment ce nu am intrezarit in aparitiile dvs vreo pozitie referitoare la acesta noua cale ce nu poate fi nicicum ignorata. Imi dau seama ca subiectul este foarte sensibil si o abordare frontala poate aduce atingere credibilitatii si perceptiei publice a celui ce il pune in discutie. Insa sunt convins ca s-ar putea aduce in atentia opiniei publice acest subiect, fara vreun risc major, printr-o prezentare ca pe o evolutie fireasca a societatii si a economiei in urmatoarele decenii, posibila tinandu-se cont de nivelul tehnologic la care s-a ajuns, in loc de a-l prezenta sub forma unei teorii a conspiratiei care incearca rasturnarea ordinii economice mondiale actuale.

    Alexandru
    2010-02-08 14:46:15
    RaspundeRaspunde
  • 65

    @Alexandru: Voi urmari documentarul. Banuiesc faptul ca este continuare Zeitgeist, despre care consider ca este o fictiune reusita tocmai pentru care extrem de multe elemente adevarate. Pe ansamblu, un element de analiza.

    Radu Soviani
    2010-02-08 17:02:30
    RaspundeRaspunde
  • 66

    @lucian: Domnule, va contrazic. Comanda vine de jos, nu de sus. De la cat de jos suntem noi pentru a nu merita atentia domnului Ionut Popescu, de a ne spune un punct de vedere. Sau de a isi bate joc de noi prin ascunderea veniturilor castigate din calitate de membru al CA de la banca de stat EXIMBANK sau de la Fondul de contragarantare (tot de stat) sau de la Fondul Proprietatea (detinut majoritar tot de stat). In rest, nu va prea inteleg. Ati putea scrie va rog in limba engleza? Nu va critic, dar imi este greu sa va inteleg. In privinta salariului doamnei Lulache, sigur ca este revoltator in conditiile in care nu a avut public un contra-candidat, cum nici domnnul Popescu nu a avut. Dar, pana la urma, doamna Lulache este vechea Ionut Popescu. Cel care face parte din partidul care spunea ca “nu vor mai fi numiri politice”. Ca nu vor mai fi “salarii nesimtite”. Cam atat.

    Radu Soviani
    2010-02-08 17:06:10
    RaspundeRaspunde
  • 67

    @Radu Soviani: Zeitgeist Addendum este o continuare a Zeitgeist The Movie mai mult prin prisma faptului ca are acelasi autor. Insa, in locul incarcarii de a descifra conspiratii mondiale trecute si prezente, isi propune ceva remarcabil: oferirea unei cu totul alte perspectiva asupra viitorului. The next level. Va rog sa il urmariti si sa va ganditi daca principiul fundamental care face ca economia de azi sa aiba vreun sens – raritatea resurselor – mai este valabil sau se poate si altfel.

    Alexandru
    2010-02-08 17:40:32
    RaspundeRaspunde
  • 68

    @Radu Soviani: D-le Soviani, imi cer scuze pentru greselile din post-ul de mai sus provenite din tastarea rapida pe minilaptop. Ceea ce vroiam sa punctez si poate nu s-a inteles foarte clar este ca : 1. Nu il simpatizez pe Ionut Popescu ba dimpotriva. 2.Urmaresc cu interes dezbaterile pe seama FP inca de la infiintare si cu siguranta va pot spune ca pe postul TMCTV nu am vazut reactii la fel de dure referitoare la “mineriada financiara” a d-lui Ursache si a d-nei Lulache cand si-au batut joc efectiv de cei de la Franklin Templeton care au venit in RO si au fost tratati ca ultimi oamenii. Aveti idee despre pierderile suferite de Roamania prin astfel de gesturi ? Eu cred ca nu pentru ca daca ati fi avut am vazut aceasi vehementa ca si in cazul d-lui Popescu. Veti spune ca FT a prelungit oricum oferta, asa este dar imaginea noastra in ochi invetitorilor straini prin astfel de gesturi nu poate fi recuperata iar pierderile nu pot fi comparate cu salariul lui Ionut Popescu.
    3.Nu trebuie sa ai E-MBA ( sau IBM cum spun uni liberali) sa observi aceste lucruri si sa-ti dai seama ca preluarea integrala a FP de catre PDL a deranjat foarte mult pe cineva. De ce nu-l lasati si pe Popescu macar sase luni sa vedem ce pasi face cu acest Fond si apoi sa-l luam impreuna si sa-l atacam din toate partile. De ce pe ilustra femeie de servicu care s-a ocupat pana acum de administrarea FP am lasat-o atat demult timp fara sa ne atingem de ea sau de d-ul Ursache care intre noi fie vorba e de o mediocritate ca sa nu folosim alti termeni rar intalnita (ex.ideea dansului referitoare la SIF6 a fost suficienta ca sa stim cu cine avem de-a face). Oricum vehementa echipei TMCTV cu care il ataca pe d-ul Popescu e singurlul lucru pozitiv pe care il vad la dansul in misiunea lui de la FP inseamna ca el chiar deranjeaza acolo si asta e lucru bun pentru FP.

    lucian
    2010-02-08 18:23:38
    RaspundeRaspunde
  • 69

    @lucian: Am crezut ca greselile de limba romana provin de la faptul ca sunteti de alta nationalitate (v-am banuit a fi italian). Se explica. In al doilea rand : motivul pentru care doamna Lulache nu mi-a prilejuit in trecut aceeasi virulenta este pentru faptul ca nu stim exact cat castiga (repet, nu sunt impotriva castigurilor mari). Iar ceea ce ma enerveaza cel mai mult este ca domnul Ionut Popescu exacta asta vrea sa ascunda. Daca e de buna credinta, de ce nu declara asa : iau 13.000 de EURO pe luna de la fondul proprietatea, mai iau 5000 pe luna de la Eximbank si inca cateva mii (cate exact) de la Fondul de contragarantare. Asta este prima indignare. A doua e ca ma asteptam sa il vad EXCLUSIV in economia privata. Vehementa, pe care ati vazut-o in principal pe standard.ro si nu in aceeasi masura pe TMC, v-am explicat de unde vine. Daca banuiti altceva va inselati extrem de mult. Pe mine intr-adevar ma deranjeaza extrem de mult tupeul si dublele standarde.

    Radu Soviani
    2010-02-08 18:53:27
    RaspundeRaspunde
  • 70

    @Radu Soviani: Domnule Soviani, Va dau dreptate in ceea ce priveste dublele standarde, toti le uram si aici am si eu o problema cu d-ul Ionut Popescu care pana cand a avut SIF-uri in portofoliu s-a luptat pentru prag din postura de parlamentar iar dupa ce le-a vandut si a juns consilierul d-lui Boc Guvernul a dat un punct de vedere negativ referitor la prag cu d-ul Popescu consilier care cunostea exact problema pragului din postura de investitor si putea sa spuna ce abuzuri se fac cu poate 20% din economia romaneasca. Dar va rog cand se intampla ceea ce s-a intamplat pe vremea d-nei Lulache si a d-lui Ursache cu cei de la Templeton “urlati” ca aveam de-a face cu o minerida financiara sa constientizeze lumea de unde ni se trag salariile mici si starea jalnica a economiei romanesti.
    Va multumesc pentru timpul acordat si va urez succes in continuare. Va marturisesc ca emisiunea dvs e pe lista scurta a emisiunilor TMCTV pe care le inregistrez pentru a le urmari seara cand ajung acasa sau in week-end deci nu pierd nici o emisiune din motive ca nu sunt acasa cand se difuzeaza.

    lucian
    2010-02-08 19:57:03
    RaspundeRaspunde
  • 71

    D-le Soviani,
    La sugestia d-lui Mihai Giurgea,ma adresez direct dvs. cu rugamintea de a citi comentariul meu la articolul “Noi scriem,politrucii fura inainte.Ce-i de facut ?”.Propunerea este de constituire a “Clubului analistilor”,ca forma mai organizata de lucru,in jurul revistei “Business Standard”,pentru promovarea ideilor,solutiilor si programelor economice ale vizitatorilor platformei de comentarii Standard.Ro.
    Personal am realizat un program de dezvoltare economica,industriala care vizeaza cresterea competitivitatii economice nationale,aducerea mediului economic national la calitatea celui din tarile dezvoltate,promovarea de masuri speciale,de “accelerare a dezvoltarii economice”,etc.Nu pot insa sa-l promovez la Guvern singur.
    Cred ca numai asa vom putea depasi faza actuala de lucru,in care critica este buna,dar trebuie sa si construim ceva,alaturi de critica,incit clasa politica sa gaseasca si solutii pe platforma dvs.In masura in care aveti timp,lectura comentariilor mele poate sa va edifice asupra modului si viziunii de abordare a problematicii economice nationale.

  • 72

    Ionut Popescu ~ Ianuarie 2008:

    PIATA IMOBILIARA NU SE PRABUSESTE!!!

    La inceputul anului detinea:
    3 parloage
    2 apartamente
    1 casa

    In 2008 a vandut 2 apartamente (mai+iunie = deşărtare!).

  • 73

    @RA:

    Intimplator cunosc bine situatia invocata de dvs. si chiar am lucrat cu dl. Serbanescu inainte sa devina ministru, adica in perioada cind era “pe sticla” la Pro TV. Nu-mi amintesc nimic din realitate, care sa poata fi descris prin expresia “si-a rupt capul”. Puteti sa precizati la ce va referiti concret?

    little cicero
    2010-02-09 06:39:28
    RaspundeRaspunde
  • 74

    @RA

    Dupa 6 luni la Ministerul Reformei (???), i-a preluat responsabilitatile un vice-premier PD-ist, functia devenind onorifica… motiv pentru care a demisionat.

    Oamenii de caracter sunt spoliati instant de caracatita politruca. Dl. Serbanescu a incercat, iar legumicultorii il arata acum cu degetul… pe el. 20 de ani de furturi interminabile se ascund in spatele propozitiei: “Serbanescu si-a rupt capul”.

  • 75

    @Radu Soviani:Ionut Popescu a declarat ca isi va diminua salariul pana la nivelul avut de un secretar de stat.De ce oare crezi ca mai ramane in functie???Este o intrebare retorica la care stiu raspunsul partial(l-am precizat in interventiile mele precedente).Singurele 2 motive pe care le vad sunt:1)incercarea de “fructificare” a momentului listarii printr-o eventuala manipulare a pietei
    2) Bonusurile pe care le are in contractul semnat cu Fondul Proprietatea

    Darius Catalin V
    2010-02-10 22:09:03
    RaspundeRaspunde
  • 76

    [...] politic şi atârnă de 20.000 de EURO lunar de la stat, sunt îndreptăţit să mă întreb : „Unde este coloana vertebrală a lui Ionuţ Popescu?”.M-am întrebat. Şi nu am găsit-o din păcate, cred că fiul dumneavoastră are mai puţină [...]

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
Realizator, editor şi prezentator la The Money Channel
» citeste biografia

Editie - 18.03.2010

Ultimele comentarii

şomaj 2010 afaceri asigurari Auris Avensis bănci banca bnr boc buget bursa business intelligence BVB capital China Cinteză Corolla credit credite credite neperformante criza curs curs valutar deficit dobânda dobanda cheie dolar economie estimări estimare euro europa export faliment fiscalitate fitch FMI Fondul Proprietatea Germania Grecia guvern impozite imprumut industrie inflatie investitii iQ Lehman Brothers leu Mihai Giurgea pensii pensii private piata pib politica monetara Polonia profit publicitate online rating RAV4 recesiune reforma reforme relansare restante risc riscograma România Rusia SATI sua Toyota turism Ucraina UE Uniunea Europeana Verso Yaris zona euro

© 2009 http://standard.money.ro/, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.